Školní vzdělávací program je zpracován v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání .Charakteristika programu školy je dána názvem i výběrem tematických bloků, kterými jsme se snažili vystihnout hlavní záměry vzdělávací práce a všech činností v mateřské škole, zároveň jsme vycházeli i z prostředí, ve kterém se škola nachází, co nám okolí školy nabízí , dále z evaluace předchozího programu . Nehlásíme se k žádnému zveřejněnému programu či modelu. Náměty jsme nacházeli v dostupných materiálech a ty jsme přizpůsobovali našim podmínkám.
Rodiče mají možnost celoročně do ŠVP nahlédnout, na zahajovací zářijové třídní schůzce mohou přispívat svými náměty a podněty k jeho doplnění a obohacení a tak spolupracovat při jeho tvoření.
Poloha školy-okrajová část města, nabízí možnost vycházek do polí, k zahrádkám, k potoku, ke splavu.Náplní vycházek je tedy pozorování živé a neživé přírody, proto je jedním z našich cílů zabývat se přírodním prostředím, prvky ekologické výchovy. Tímto směrem zaměřujeme i naše krátkodobé či dlouhodobé projekty,ale i vzdělávání dětí a pedagogických pracovnic.
Děti, které MŠ navštěvují , se většinou narodily přímo v této místní části Kyjova, v Boršově. Rodiny dětí se navzájem velmi dobře znají, kamarádí se, navštěvují se . Snažíme se podporovat soudržnost, přátelství, vzájemnou pomoc jeden druhému. I na tuhle oblast se částečně zaměřuje naše koncepce.
 
Vzdělávací činnost je zpracována do 7 integrovaných bloků-témat a 29 doporučených témat (viz další kapitoly).
Každá oblast obsahuje vzájemně propojené kategorie-dílčí cíle,vzdělávací nabídku, očekávané výstupy. Dílčí cíle vyjadřují to,co by pedagog měl u dítěte podporovat a sledovat. Vzdělávací nabídku můžeme vyjádřit jako prostředek vzdělávání. Obsahuje soubor praktických intelektových činností, popř. příležitostí vhodných k naplňování cílů a dosahování výstupů. Dílčím cílům odpovídají očekávané výstupy, což jsou poznatky, dovednosti,postoje a hodnoty,kterých dítě dosahuje během předškolního vzdělávání a směřují k plnění klíčových kompetencí. Naplnění dílčích cílů není pro dítě „povinné“, záleží na individuálních možnostech každého dítěte. Je důležité sledovat a vymezovat možná rizika, která mohou ohrožovat úspěch našich vzdělávacích záměrů.
Vzdělávací činnost:
- jsou v ní uplatňovány odpovídající metody a formy práce, tzn. metody prožitkového, kooperativního učení a metody tvořivé dramatiky, které jsou založeny na vlastních zážitcích dítěte, tak je podporována dětská zvídavost, radost z učení, zájem o nové poznatky, potřebu objevovat.
  * vede děti k individuální práci.
* probouzí v dětech aktivní zájem a chuť dívat se kolem sebe, naslouchat a objevovat, ale i ukázat, co všechno už samo umí, co zvládne a dokáže.
* nepředkládá dětem jen hotové návody, ale naopak jim umožňuje hledat samostatné cesty tvořivým myšlením a vlastním nápadem.
Prožitkové učení:
- Snažíme se ho v naší práci maximálně využívat. Je založeno na vlastním prožitku a zkušenosti každého dítěte. Tím, že si danou událost dítě samo prožije a není jen zprostředkovaná , lépe si ji zapamatuje a déle uchová v paměti. Prožitkové učení využívá spontánního poznávání světa. Dítě, tak jako dospělý, se učí po celý život z událostí, které ho potkají, a které prožije, ale i ze svých chyb a omylů. Musíme tedy dětem připravit podmínky, které takové učení umožňují.
Znaky prožitkového učení:
- spontannita, objevnost, komunikativnost, prostor pro aktivitu a tvořivost, konkrétní činnosti, experimentování a hra, celostnost

Kontakt

Mateřská škola Boršovská
Boršovská 3241/15a, Kyjov, 697 01
telefon- 515 536 608
mobil- 737 410 310
odhlaš. dětí-515 536 607
msborsovska@seznam.cz
  • INFO
  • ŠKOLA
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • KONCEPCE
  • TŘÍDA
  • TÉMATA
  • ZAMĚSTNANCI
  • AKCE
  • JÍDELNA
  • Galerie
  • AKTUÁLNĚ VE ŠKOLCE
  • Projekty EU
  • Úvodní stránka - informace k zápisu
  • Kriteria pro přijímání dětí
  • GDPR
  • Podmínky vzdělávání
  • Organizace vzdělávání

Copyright © 2021 Mateřská škola Boršovská | inPage - webové stránky, doména a webhosting snadno. | Mapa webu